Rondo Prezydenta Lecha Kaczyńskiego
Wtorek , 10.08.2010 09:00
W niedzielę został uroczyście odsłonięty i poświęcony pomnik, który postawiono na rondzie u zbiegu ulic Gdańskiej i Dębogórskiej. Tablice które tam są, jak i nazwa ronda mają upamiętniać Prezydenta Kaczyńskiego.

Odsłonięcie pomnika było częścią obchodów 30-lecia powstania Solidarności, choć w znacznej mierze uroczystość skupiła się na Prezydencie.
- Nie ma mowy o konotacjach politycznych. Chodzi o to, żeby uczcić pamięć prezydenta i ofiar katastrofy smoleńskiej – tłumaczył przewodniczący Rady Miasta Witold Reclaf zapytany przez telewizję o przebieg obchodów.
Dodatkowym punktem było uroczyste nadanie imienia: Rondo Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Na początku uroczystości wiceprzewodniczący Rady Janusz Wolański odczytał uchwałę RM z 29 kwietnia tego roku i przypomniał życiorys Lecha Kaczyńskiego.
- Podczas dzisiejszej uroczystości powstania Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego miał być z nami prezydent Lech Kaczyński. Skierowaliśmy zaproszenie na obchody 30-lecia „S”. 13 kwietnia dotarło do Urzędu Miasto pismo, iż prezydent przyjął zaproszenie i będzie dziś z nami. Niestety. To rok tragedii smoleńskiej – mówił Witold Reclaf.
W obchodach uczestniczyli m.in. przewodniczący NSZZ „Solidarność” Janusz Śniadek, przewodniczący zarządu regionu gdańskiego "Solidarności" Krzysztof Dośla, posłanka Jolanta Szczypińska, senator Dorota Arciszewska-Mielewczyk, posłowie Jarosław Selin i Zbigniew Kozak oraz wicestarosta Grzegorz Gaszta i burmistrzowie Rumi.

Budowa ronda rozpoczęła się w ubiegłym roku. Koszt inwestycji zamknął się kwotą ponad 2 mln zł. Pomnik, który znajduje się na jego środku, składa się z trzech tablic w kształcie flag. Na szczycie każdej z nich znajduje się orzeł. Na flagach widnieje napis „Rondo Prezydenta Lecha Kaczyńskiego”. Na pomnik przeznaczono z publicznych pieniędzy niecałe 100 tysięcy zł. - Mam nadzieję, że to dzieło państwu się spodoba i będzie przypominało o prezydencie – powiedział Witold Reclaf.

Po poświęceniu ronda odbyła się msza św. w kościele pw. Podwyższenia Krzyża Św. z udziałem pocztów sztandarowych oraz poświęcenie dzwonu "Ksiądz Jerzy", który jest darem mieszkańców Rumi z okazji 30-lecia Solidarności i ogłoszenia ks. Jerzego Popiełuszki błogosławionym. Dzwon o masie 190 kilogramów został odlany w najsłynniejszej pracowni ludwisarskiej u Felczyńskich w Przemyślu. Jego koszt to 16 tysięcy zł. Kolejne uroczystości odbyły się na hali MOSiR.
Rondo „którym upamiętniamy prezydenta Lecha Kaczyńskiego” poświęcił ks. proboszcz Józef Paliwoda. - O tym jak wiele tracimy dowiadujemy się często, gdy ta strata już nastąpiła. Niech ta pamięć o Lechu Kaczyńskim i wartościach bliskich dla wszystkich, będzie kultywowana. Niech ta ofiara smoleńska nie pójdzie na marne. Pamięć o Lechu będzie żyła wśród nas – powiedział przewodniczący „S” Janusz Śniadek.
źródło: l.
Kliknij na zdjęcie, aby powiększyć

  • #1 Gość [adi]
  • 10.08.2010 10:09
zenada pytam sie co zrobil dla Polski ten pan ???owszem zginal tragicznie jak wielu innychale zeby od razu pomnik mu stawiać- panstwo koscielne...eh szkoda gadać
  • #2 Gość [koks]
  • 10.08.2010 10:23
zal z tego ronda
  • #3 Gość [byczybyk]
  • 10.08.2010 10:36
Komentarz został usunięty przez adminstratora.
  • #4 Gość [do ADI]
  • 10.08.2010 10:36
Jak by to było państwo kościelne, to by podatki wynosiły dziesięcinę, czyli 10 % nieuku. A jest świeckie i dlatego wynoszą 66 %. Penie jesteś MGR historii albo WUML??? Sierp i młot ci na mózg uciska, Rewolucja Francuska bielmem oczy przesłania, a Sowiecka puls przyspiesza????
  • #5 Gość [pseudonim]
  • 10.08.2010 10:46
to jest chore - zamiast wydawać pieniądze w błoto w beznadziejny i nikomu nie potrzebny pomnik w rzeczy które mogą się przydać mieszkańcom. Bzdura i głupota nie zna granic. Szkoda że tym co giną na drogach nie stawicie pomników w wypadkach samochodowych. Po co one jest, zgłaszaliśmy problem z zwierzętami którymi nikt nie może się zająć i korę głodują pod blokami -zajął się ktoś tym, że na całych odcinkach dróg nie ma ani jednego kosza na śmieci - lepiej walnąć pomnik i pozmieniać nazwy ulic - na pewno będzie się przez to wszystkim lepiej żyło w rumi
  • #6 Gość [aktyw partyjny]
  • 10.08.2010 10:49
A ja proponuję reaktywować ulice Bieruta, Stalina, Różańskiego, Kiszczaka, Lenina i dorzucić Adolfa - oni się bardziej Polsce zasłużyli?
  • #7 Gość [A co zrobi Bronek?]
  • 10.08.2010 10:50
Bronek Krzyż przewróci?
ADMINISTRATORZE WITRYNY!!Kategorycznie D O M A G A M S I Ę usunięcia wpisu #3!!//**Odnośnie wpisu - pytania #1/adi//: zachęcam do zapoznania się z życiorysem ś.p.Lecha Kaczyńskiego! CZEŚĆ JEGO PAMIĘCI ! Andrzej Skucha
  • #9 Gość [J25]
  • 10.08.2010 10:54
Jak czytam te bzdety, to tak se myślę, że ma rację ten jakichś Ahuks. Może lepiej te rondo przezwać Rondem Sykofanta?Może sam sykofant będzie ukontentowany i nie poczyta sobie tego za osobiste EPITAFIUM?BĘDZIE DUMNY?NO, BO CZY W POLSCE JEST JAKIŚ TAM RADNY, KTÓRY JUŻ ZA ŻYCIA MA SWOJE RONDO?
  • #10 Gość [do 4]
  • 10.08.2010 10:56
po pierwsze mgr pisze się z małej litery po drugie jestem dr po trzecie widzę ze przez kolegę przemawia prawdziwie katolicka miłośc bliźniego po czwarte jakbyś wiedział ile naprawdę kosztuje nas konkordat to by ci gały wyszły.Amen.
Opiniodawcy!(1,6,7).Dajcie sobie na wstrzymanie!Naprawdę!Po prostu: N I E U C H O D Z I ! W takiej formie chociażby! Andrzej Skucha
  • #12 Gość [A ile kosztuje ]
  • 10.08.2010 11:00
Unia? Chyba więcej niż lubelska? I więcej niż przyjaźń z ZSRR?
  • #13 Gość [Z tym Rondem]
  • 10.08.2010 11:01
Sykofanta to może być naprawdę kłopot, bo na takim rondzie, to który z kierowców uwierzy w znaki drogowe?
  • #14 Gość [sykofant to skucha]
  • 10.08.2010 11:21
Sykofant, w starożytnej Grecji (głównie w Atenach od V w. p.n.e.) donosiciel szantażysta, który na podstawie fałszywych zarzutów groził sądem zamożnym obywatelom i wymuszał od nich pieniądze - to dokładnie robi i o tym pisze skucha w swoim schizofrenicznym zapale. jedno wielkie zero
  • #15 Gość [sara]
  • 10.08.2010 11:37
Cieszę się ogromnie, że w Rumi upamiętniono wspaniałego prezydenta, a przede wszystkim wartościowego człowieka, który był patriotą, kultywował polską historię i dumę narodową. Wstydzili by się CI co we własne gniazdo... itd niedokończę.
  • #16 Gość [rtm]
  • 10.08.2010 11:47
LK był opóźniony w historii o jakieś 20 lat. Powtarzam, że kultywowanie historii nie pomaga młodym rodzinom uwalonym w kredyty hipoteczne. Skłócił ludzi, podpisał niewolniczy traktat lizboński. Jaki był ? "Spieprzaj dziadu", "małpa w czerwonym" mówi samo za siebie. Czuję się osobiście urażony faktem postawienia tablic. Widać PIS wdziera się do Rumi tylnymi drzwiami.
  • #17 Gość [Aga]
  • 10.08.2010 12:08
Szanowny Panie Reclaf to rzeczywiście niewiele "niecałe 100 tysięcy" wydane na ten bezwartościowy pomnik. Po co za te pieniądze budować place zabaw dla dzieci, ulice? Lepiej wydać na pomnik dla osoby, która niczego dla miasta nie zrobiła. Panu już dziękujemy!
  • #18 Gość [Hi, hi, hi]
  • 10.08.2010 12:13
jak widać z jednej opinii powyżej, młodzi są uwikłani w kredyty hipoteczne i boją się, że jak na obecną władzę nie zagłosują, to ta im oprocentowanie podniesie i z torbami puści?Nie bój się i tak ci podniosą. Im wcześniej to zrozumiesz, tym szybciej zmądrzejesz.Trza nam Piasta i basta!!!!!!!
  • #19 Gość [rtm]
  • 10.08.2010 12:20
Obecną władzę mam gdzieś. Nie jestem zwolennikiem ani PISuarów ani PO. Równie dobrze protestowałbym przeciw pomnikowi Komorowskiego. Co do mojej wypowiedzi, raczej posłużyłem się przenośnią. Dzisiaj zamiast zająć się gospodarką, jest awantura o krzyż, która odwraca uwagę od podnoszenia podatków. Nie rozumiesz mechanizmów gospodarczych i pewnie wierzysz w słowa rudego, że zapłacisz za to tylko kilka złotych więcej miesięcznie. Państwo klerykalne, podzielone jeszcze na wiele lat z jednej strony na religijnych mochero fanatyków, z drugiej strony bandy oszołomów, która po wysłuchaniu faktów TVN nie ruszy mózgownicą i na klatę przyjmie dymanko, jakie zapewnia im rząd. Rusz głową, a nie czepiaj się kontekstu.
  • #20 Gość [No, to jednak ]
  • 10.08.2010 12:29
w końcu przemianujemy to rondo niezgody narodowej na Kochajmy się, albo lepiej na RONDO SYKOFANTA I 3 RADNYCH Z JANOWA?
  • #21 Gość [TE winno być]
  • 10.08.2010 12:29
i tak trzymać
  • #22 Gość [do rtm]
  • 10.08.2010 12:31
Na Komorowskiego za wcześnie. Jeszcze do Smoleńska nie poleciał
  • #23 Gość [maro]
  • 10.08.2010 12:35
Skucha jakby Ci wystarczyło pieniędzy z zasiłku z MOPS-u to polecam Warszawę, pałac byłego już na szczęście prezydenta i kilkunastu oszołomów przynoszących wstyd naszemu Państwu, tak jak wstyd przynosiła prezydentura nadętego bliźniaczego bufona, który być może ma na rękach krew 95 uczestników wycieczki do Katynia
  • #24 Gość [gość]
  • 10.08.2010 12:36
A mnie boli ząb.
Do #14:proponuję doczytać "u zródeł".A potem cokolwiek twierdzić na łamach!No!*Pisałem już:"proszę podać chociaż 1. przykład na to ,że można mnie nazwać SYKOFANTEM".No i co?Ano to!Nie ma takiego przykładu.Bo być NIE może.Nazywam się Skucha.I tak przy okazji:n i e życzę sobie "tykania mnie" przez anonimowych opiniodawców.I tyle!A co do opinii #19/rtm/:ta "przenośnia" nie dla każdego jest zrozumiała ...Tutaj zresztą wielu osobnikom nawet "kawa na ławę" nie pomoże!Nie tylko tutaj...pzdr.Andrzej Skucha
  • #26 Gość [rumska karuz-Ela, ]
  • 10.08.2010 12:46
rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela, rumska karuz-Ela. No, co ELA?
  • #27 Gość [Ob]
  • 10.08.2010 12:50
Zawsze odezwą sie nieuki w wypranymi mózgami od piwa i oglądania TWn czy słuchania wybiórczej ( bo czytać nawet wybiórczą trzeba ze zrozumieniem ) którym się to nie podoba . Ciekawe ile oni płacą podatku że tak się troszczą o "wspólne " pieniądze .Zazwyczaj to nieroby do których my wszyscy musimy dopłacać .Ale pyszczą jakby utrzymywali cały budżet .
Pytanie za 100! punktów do #27:Wnoszę o sprecyzowanie kogo określa się w tym wpisie : słowem "NIEROBY".Krótko i akuratnie oczywizda!A.S.
  • #29 Gość [Ciebie Józefie]
  • 10.08.2010 13:07
niezależnie od naszych dochodów - dużych lub małych - ciebie Józefie utrzymujemy. I żyjesz sobie lepiej niż premier, niż ministrowie, niż marszałkowie sejmu i senatu, lepiej niż wojewodowie i prezydenci miast, burmistrzowie, niż wójtowie, a zwłaszcza lepiej niż twoi chlebodawcy - członkowie, zwykli, szarzy ludzie. I zakąszasz sobie kawiorem, popijasz brendy, wycierasz papierem ze złotym monogramem
  • #30 Gość [brandy]
  • 10.08.2010 13:08
oczywizda. Po tym kawiorze, to se będziesz musiał depilować brzuszysko
  • #31 Gość [POPISdead]
  • 10.08.2010 13:13
No przykład nazwa tego ronda będzie dokumentowała nam odwieczna walkę kościoła tzn zwolenników i przeciwników. Szkoda tylko że Kościół naucza - "szanuj bliźniego swego jak siebie samego". Dlatego fałszywi katolicy którzy chodzą do kościółka co niedziela i po spowiedzi zaraz grzeszą - pycha, obżarstwo, kłamstwo. Katolicy nie powinni bronić tej nazwy ronda jak i krzyża w Wawie. Dajcie spokój bo i tak nie dorównujecie tym co przynajmniej nie oszukują siebie nie chodzą do kościoła i robią to samo co wy. Co do ronda... nazwa zła jest wiele innych osobistości którzy przyczynili się do lepszej Polski. Czemu zapomnieliśmy choćby o Kuroniu ? Mamy Kuroniówki z tego. Co dał "Kaczor" nam? Ja więcej dzięki Kuroniowi mam niż od Kaczyńskiego. On więcej prądu stracił na kłótniach z Po. Co do PO oni też to epoka ludzi dawno za starych do działania. Zakończenie wywód jednym zdaniem. DISNEY-owi SIĘ NIE ŚNIŁO ŻE KACZKA Z KACZKĄ BĘDZIE WALCZYĆ.
  • #32 Gość [rtm]
  • 10.08.2010 13:20
POPISdead Akurat Kuroniówka to najgorszy wymysł jaki może istnieć. Nagradznie ludzi za to, że nie pracują. Nie rozumiem i pojąć nie mogę, choć BARDZO się staram. Dlaczego nie zmniejszają kuronia z miesiąca na miesiąc i co najgorsze - DLACZEGO nie każą zwracać pieniędzy pobranych z tytułu zasiłku z Urzędu Pracy (np. w ratach) gdy już tą pracę znajdziesz ? Znam niejednego, co po utracie pracy robił na czarno, ściemniał w UP i pobierał kuroniówkę.
  • #33 Gość [Wielu tu wyznawców ]
  • 10.08.2010 13:29
syfilitycznych ideałów Wołodii Ilicza Lenina oraz hipotezy, że wszystkiemu winien jest Chrystus, bo się narodził, bo głosił miłość, bo dał się ukrzyżować, bo zmartwychwstał, bo od niego zaczęło się pojęcie praw człowieka i powszechnej równości (do jego czasów np. niewolnika uważano za ożywione narzędzie). To od narodzin chrześcijaństwa zaczęło się także osądzanie rządzących, czy postępują zgodnie z prawem boskim, a więc uniwersalnym. A niektórzy nie lubią być poddawani obiektywnemu osądowi wg obiektywnych kryteriów, którymi TV i inne media nie mogą sterować. I stąd taka nienawiść obecnej władzy do chrześcijaństwa, czyli moralnego metra, jak ten irydowo-platynowy wzorzec w Sevres?
  • #34 Gość [Zaraz odezwą się ]
  • 10.08.2010 13:30
owczarki antychrysta i zaczną: , bo księża to, a tamto. A oni są tacy, jak wy, też podlegają i ulegają kuszeniu. tak, jak wy, owczarki antychrysta
  • #35 Gość [doktor z tworek]
  • 10.08.2010 13:48
do #34 a w domu wszyscy zdrowi???i nie pitol jakiś bajek o antychryscie bo to nie sredniowiecze i ludzie kumaci już w to nie wierzą, teraz jedynym bogiem jest pieniądz.
  • #36 Gość [Doktorze z Tworek]
  • 10.08.2010 13:53
i do tego kumaty. To, jak już bóg piszesz z małej litery, to przynajmnie Pieniądz pisz z dużej. A tak w ogóle to jesteś u tego tam a..... na misce kaszy? Mam nadzieję, że ciepła, bo z tym u szefa nie ma chyba kłopotu?
  • #37 Gość [Józef Ch.]
  • 10.08.2010 13:55
Kurcze, od tego kawioru to mi się w kiepełe całkiem pomemłało
  • #38 Gość [Krzysiek]
  • 10.08.2010 13:57
To rondo Lecha Kaczynskiego znaczy sie Spieprzajdziada jest najwieksza zenada jaka widzialem ostatnimi czasy. Kim on byl i co on zrobil dla rumi ze stawia mu sie pomnik i jeszcze rondo ?!? Mysle ze daloby sie znalesc kilka osob zwiazanych z historia rumi ktore bardziej zasluguja na swoje rondo niz ten "spieprzajdziad". To co powiem jest smutne, zwlaszcza ze jestem przeciwnikiem wandalizmu, ale mam nadzieje ze szybko znajda sie jacys chuligani ktorzy zrobia z tym rondem co trzeba. Ja juz jestem niestety na to za stary
  • #39 Gość [kaczy]
  • 10.08.2010 13:58
rondo zmarnowanych pieniędzy - tak powinno sie nazywać
  • #40 Gość [maro]
  • 10.08.2010 14:00
Rondo żenującego, zakompleksionego nieudacznika, którego prezydentura była pasmem wstydu a teraz jest idolem dla odmóżdżonych dewotek od paraksiędza rydzyka i skuchopodobnych życiowych niedojd
  • #41 Gość [Krzysiek]
  • 10.08.2010 14:05
Ja bym tam jeszcze jakis krzyz postawil :)
  • #42 Gość [ala]
  • 10.08.2010 14:09
do #41 Krzysiek - krzyż w komplecie z obrońcami ;)
  • #43 Gość [:)]
  • 10.08.2010 14:11
a ja krzyz i gwiazdę Dawida:)plus sierp i młot
  • #44 Gość [Krzysiek]
  • 10.08.2010 14:15
do #42 Obroncy mogliby protestowac, zeby krzyz stal w godnym miejscu a nie na rondzie spieprzajdziada ktore w tym wypadku nalezaloby przeniesci gdzies indziej ;) A tak na powaznie jakie sa szanse na zmiane nazwy ronda? Pewnie trzebaby bylo zaczac od jakiejs petycji zebrac ilestam podpisow i zaproponowac zmiane nazwy ronda radzie mmiasta. Mysle ze w tym miesicie znajdzie sie sporo chetnych ktorzy poparli by ta inicjatywe
  • #45 Gość [pseudonim]
  • 10.08.2010 14:16
do rtm - w końcu normalny człowiek o normalnych zdrowych poglądach z którymi się zgadzam. Nie jestem za żadną partią ani Pis ani Po ani innymi, jestem za zdrową uczciwą polityką, i wkurza mnie głupota co niektórych, czy to partii rządzących w warszawie czy tej w naszym mieście.
  • #46 Gość [pseudonim]
  • 10.08.2010 14:17
Wkurza mnie to że w momencie powodzi politycy wolą prowokować się nawzajem o krzyż i podjudzać pseudo tłum fanatyków z jednej i drugiej strony zamiast zająć się problemami jakie ma to państwo, wkurza mnie to że radni rumi wydaja kasę na zbędne rzeczy i bzdury nikomu nie niepotrzebne, (dejcie to na naprawe chodników, dom kultury, czy wspomożcie biednych, albo wyremontujcie drogi po których sie nie da jeździć a dopiero potem zacznij cie zajmować się przyozdabianiem ulic zbędnego metalu), nie mam nic do pomnika ale do zagospodarowania pieniędzmi, stawiajcie ile ich chcecie tylko niech najpierw zostaną rozwiązane inne pilniejsze podstawowe problemy. Ile patriotów ginie na ulicach i jakoś im pomnika nikt nie stawia,
  • #47 Gość [pseudonim]
  • 10.08.2010 14:17
a to że prezydent jaki on nie był poleciał, bo musiał i zginął nie powinno powodować że na każdym rogu będziemy mieli jego pomniki, krzyże itp bo po co, równie mądre jak wymysł obecnego prezydenta by w każdej ambasadzie był jego portret. No genialne pomysły. Sprawuj dobrze swoje obowiązki prezydenta to ci ludzie postawią - portrety i pomniki.
  • #48 Gość [No, no, no, no]
  • 10.08.2010 14:18
kto by pomyślał, że tyle tu owczarków (bez obrazy kundelków) imć a.......... ? Przestańcie ujadać, bo wam jeszcze kasza wystygnie, a szef kości i tak nie dorzuci.Co najwyżej widłami rzyć ociekającą kawiorem potraktuje ...
  • #49 Gość [byczybyk]
  • 10.08.2010 14:18
naszym radnym to już zupełnie odbiło... już rondo na cześć UE zdawało mi się śmiesznością, teraz dostajemy tego kleksa. mniemam że kolejne ulice i ronda szanowni radni i radne zaczną nazywać sobie samym ku czci i pamięci oraz na wiwat... racja krzychu walnijmy jeszcze na środku las krzyży żeby się jeździć nie dało :)) beznadzieja
  • #50 Gość [byczybyk]
  • 10.08.2010 14:21
widzę że jątrzenie to Pana główne zajęcie http://www.youtube.com/watch?v=M7jR3-r2yFA
  • #51 Gość [BZDURYY!!]
  • 10.08.2010 14:21
A władza sięęęęęęęęęę SMIEJE---RYCZY ZE ŚMICHU!!!!!!!!! NI PISAC INO CZYNIĆ--kamienie z nastepnego ronda i po tych wypasionych RYJACH!!!!!!!!!!!RozdupczyC chałupe chmiela!!ReclaFFFFFFFFF!!!!!!!AAAA s.m. janowo zrównaćz ziemiąąąąąąąąąą-klechy won -na pielgrzymki z MARKO i ni wracać!!!!!!!!!!Elaaa -wyjJJJJJJJJ jak pieski bogatego menżżżżżżżżą.Jedyne wyjSCIE-czynić a pieprzyć na idiotycznych forach BZDUR!!Złodziejska władza ma ubaw z PROSTAKÓW!!!
  • #52 Gość [byczybyk]
  • 10.08.2010 14:23
gratuluję... http://www.youtube.com/watch?v=BNTSlXrSm5E
  • #53 Gość [udacznik]
  • 10.08.2010 14:28
Takim jak np MARO to po przewracało we łbach! Normalny skromny człowiek to dla niego nieudacznik.Człowiek sukcesu to pewnie chmielo : rżnący ludzi do bólu za to a jakże krzyż zasługi także jego przydupasom także krzyże zasługi czy popiersia i nazywanie sali w spółdzielczym czyli wszystkichDK to dopiero udacznictwo!!!
  • #54 Gość [S]
  • 10.08.2010 14:29
Chyba trzeba zamówić samolot gaśniczy pełen wody święconej o popsikać z niebiesiech tych furiatów z Janowa, bo aż cuchnie od nich piekielną siarką nienawiści, od której pomemłało im się nie tylko w głowach, ale i w sumieniach
  • #55 Gość [To ]
  • 10.08.2010 14:31
jest sala byłego(?) księdza? Jak mu na imię i z nazwiska?
  • #56 Gość [Janowo, czy]
  • 10.08.2010 14:33
to przedsionek piekła? A Wiadomy, to tego przedsionka szatniarz?
  • #57 Gość [byczybyk]
  • 10.08.2010 14:37
jeśli chcemy już coś upamiętniać to upamiętnijmy wszystkie ofiary katastrofy smoleńskiej a nie tylko tego pislamistę...
  • #58 Gość [a czym się ]
  • 10.08.2010 14:40
szczególnym zasłużył były (?) ksiądz (?) i założyciel(?) spółdzielczej gazetki, która służy zarządowi, że go salą koncertową uhonorowano?Nawet w wypadku pod Katyniem nie zginął
  • #59 Gość [Dość]
  • 10.08.2010 14:41
przejdźcie z diety kawiorowej na sucharki.
  • #60 Gość [zbudujmy ]
  • 10.08.2010 14:43
Rondo Aktualnej Władzy i nie będzie kłótni. Jakakolwiek swołocz będzie u władzy, będzie ukontentowana. Nieprawdaż????
  • #61 Gość [Te rondo ]
  • 10.08.2010 14:46
Unii Europejskiej to Ela Rogala Kończak i Józef Chmielewski? I TAK ich Kaczyński kole? Mnie ani ziębi, ani kole. Bo na BEZRYBIU i RAK RYBA. Nieprawdaż panie Chmielewski?
  • #62 Gość [XL]
  • 10.08.2010 14:49
Tylu tu mądrali, nich mi który odpowie: czy nadmiar kawioru może powodować sykofanctwo?
  • #63 Gość [rtm]
  • 10.08.2010 15:10
Proponuję zorganizować protest. Jeśli już kasa poszła, to proszę przemianować to rondo na rondo ofiar Katyńskich. Wtedy zginęło prawie 22000 Polaków, którzy walczyli o POLSKĘ, a nie o GŁOSY w wyborach. Będzie to pytanie, które zadam każdemu kandydatowi do RM na jesień.
  • #64 Gość [r3x]
  • 10.08.2010 15:15
hahahahaha skucha pisze "nieroby", on sam - na zailku mopsu, jedyne co robi to wku... ludzi :) skuszka, troche szacunku dla innych. nie osmieszaj sie juz
  • #65 Gość [rtm]
  • 10.08.2010 15:24
W chwili, gdy odbywa się wojenka przed pałacem, taka wojenka - kolejna - tym razem o rondo miałaby dobry rozgłos. "Rondo ledwo otwarte, a już protesty". Widzę te tytuły. Z drugiej zaś strony, nie wiem czy sens jednak walczyć. Po prostu trzeba dobrze wybrać. Coś ucichło o "Teraz Rumia". Stronka wykonana na kolanie wisi nieaktualizowana od długiego czasu. Mogliby się chociaż wypowiadać w sprawach obecnych (jak np. rondo). Może gdzieś się wypowiadają, ale ja czasu łazić na spotkania nie mam. Po to właśnie jest internet. Słabo coś z u Was z tym PR, a przecież tylko o to chodzi w wyborach.
  • #66 Gość [pop]
  • 10.08.2010 15:32
A co wam przeszkadza rondo im. Lecha Kaczynskiego jest bo jest. Rumia jest miastem egzotycznym i ma egzotyczne pomniki. Mnie to nie przeszkadza. Za pare lat zmieni sie ustroj i znowu beda zmieniac pomniki. Stalin myslal, ze bedzie wieczny i tez go zwalili z piedestalu, wiec poco ta awantura?
  • #67 Gość [A może ]
  • 10.08.2010 15:44
Rondo z wielką michą pośrodku? Michą pełną kawioru? Niechby se radni, a szczegolnie jeden, pojedli do syta, a nawet do przesytu.jakby dostali / -stał sraczki, toby może skończył z politykierstwem i zaoszczędził na depilacji brzuszyska....
  • #68 Gość [beza]
  • 10.08.2010 16:01
akurat tylko jeden Chmielewski wstrzymał się od głosu jak rada uchwalała ten "świetny" pomysł czczenia Kaczyńskiego i Płażyńskiego rondami
  • #69 Gość [To jego koledzy]
  • 10.08.2010 16:06
z PZPR Gospodarność (Polska Zjednoczona Partia Ruchu Gospodarność, choć niektórzy mówią Pazerność)GŁOSOWALI ZA?!?!?! A Józio się WSTRZYMAŁ?!?!I CO NA TO JEGO PARTIA PO?????????????????tOŻ TO BRAK DYSCYPLINY PARTYJNEJ.
  • #70 Gość [Skucha, nie ]
  • 10.08.2010 16:15
wyrywaj miski z kawiorem, bo Ci rękę odgryzie.!.!.!.!
  • #71 Gość [A kto?]
  • 10.08.2010 16:54
A kto?A kto?A kto?A kto?A kto?A kto?A kto?A kto?
Poza kilkoma - jakże żałosnymi wpisami bezrozumnych istot - ta dysputa nabiera rumieńców.I wielu z jej uczestników "waży słowa" nim je na witrynę przeniesie.I dobrze.Oby tak dalej.A jak nazwiemy radnych nowych, nie zepsutych władzą?Także:swołocz?Proponuję "troszki" inaczej.O ile sobie na to zasłużą:"Swołocz" po prostu.I z szacunkiem,bo z dużej litery.Dobrze?**"Kuroniówka" to nie jest wymysł "nowej"(?)władzy.To jest - i słusznie! - normą w świecie cywilizowanym,drzewiej zwanym:"zgniłym kapitalizmem".I nie czas tu i miejsce na "uczone" wywody.Bo np.do pogrobowców PRL to i tak NIE dotrze...A ta pajęczyna i jej tkacze nadal- niestety! - mają się dobrze.Za dobrze!Ale to - OBY! - ostatnie podrygi tychże.Przynajmniej w Radzie Miejskiej. Tę nazwę z PRL należy zmienić na RADĘ MIASTA.Chyba jedyna (nazwa!)w RP uchowała się.I to właśnie w Rumi!pzdr.Andrzej Skucha
  • #73 Gość [Ahuks1]
  • 10.08.2010 17:00
od tego wszystkiego w głowie mi sie poniemiało, jestem osikowatym, szurniętym zerem. pozdr. Andrzej Skucha
"Zapomniało" mi się:te 5. ostatnich zdań w moim tekście tyczy się także - naturalnie! - 10/11 członków Rady Nadzorczej (zwanej:spolegliwą),Zarządu, kilkorga ze służby tejże SM "Janowo".Na czele z sykofantem mgr.inż.Chmielewskm Józefem.Z tych Józefów!A.S.
M O J E WPISY NIE MAJĄ PRZED: Ahuks1 -bez nawiasów zresztą!- słowa:Gość.I tyle żałośniku nieszczęsny...A.S.
I ja zawsze!! piszę:pzdr. NIE: pozdr.A.S.
  • #77 Gość [hi,hi,he,he...]
  • 10.08.2010 17:26
Opinio # 73 Gość /Ahuks1/! Ale ci Skucha dowalił! Niby tych parę latek ma na karku,ale jeszcze potrafi odparować.A ile on ma lat właściwie?!Chudzina taka,siwy wąs,ciemne!!włosy. Farbowane na pewno przez te jego długowłose panienki młode,z którymi pałęta się i szwenda po Gdyni.stary ale jary?cciżbyy?
  • #78 Gość [Nowy]
  • 10.08.2010 17:38
Wszedłem na te witryne tak przypadkowo.Sporo tutaj wpisów jak na taka mała mieścine.Tylko ich jakość to pożal sie...Dyskutujmy jednak.mimo wszystko!I najlepiej na argumenty!Bo inaczej bdzie to kolejna belejaka i zapyziała witrynka
  • #79 Gość [U tego]
  • 10.08.2010 17:42
waszego sykofanta to znalazły się inne części jego cielska wielkiego do naprawienia.Z mózgiem ,o ile go ma,na czele.Bo kombinować i kręcić lody to ten ladaco potrafi.Ajwaj!Potrafi
  • #80 Gość [Do budy]
  • 10.08.2010 17:44
skucha pilnuje tę witryne jak pies przykuty do budy.szczeka i wyje na zawołanie. do budy ahuks ile mozna szczekac za zasiłek z mopsu ?
A rondo wąskie jak jego imiennik. L.K
  • #82 Gość [Zastąpię Skuchę]
  • 10.08.2010 18:06
Nie powinno pisać się w tym kontekście / tę witrynę / ale / tej witryny / No i teraz naprawdę idz gościu 80 --- DO BUDY! Szkołę mam na myśli
  • #83 Gość [A ile można ]
  • 10.08.2010 18:08
szczekać za zasiłek z opłat, co to jest większy - zasiłek - od pensji premiera i ministrów? Opłaty na razie są mniejsze i to sporo. Ale w miarę jedzenia kawioru apetyt rośnie. Ahuksowi Wiadomy ręki jeszcze nie odgryzł? Na klawiaturze oburącz pisze? Lecz niech uważa, bo On ma zęby, jak ludojad. Kawior z jesiotra, zęby rekina ......
  • #84 Gość [po KAWIORZE ]
  • 10.08.2010 18:27
trzeba brzuszysko DEPILOWAĆ
  • #85 Gość [I jeszcze]
  • 10.08.2010 18:48
mózg usprawniać o ile go w ogóle posiada.Jeżeli posiada to mniejszy od tego jaki koliberek ma.Nie obrażając broń .... koliberka!Ale lody to kręcić potrafi.Oj aj waj ojojku! potrafi
  • #86 Gość [Do depilacji ]
  • 10.08.2010 19:03
najlepiej mieć wosk i pensetę. A radnego może mógłby wydepilować - nie mylić z wy... - Ahuks. Tak na zgodę? Czy radny się zgodzi?
  • #87 Gość [My radni ]
  • 10.08.2010 19:08
najzacniejszego w Rumi Stronnictwa "Oszczędność" to mieliśmy nawet swoich kandydatów na patronów Ronda: gienierała Popławskawo i tow. Tadeusza Kociołka, co to od niego jest ulica Janka Wiśniewskiego w Gdyni. Ale legitymacje, znaczy się głosy, przeliczyliśmy i wyszło, że pisiory i niezależne mieli więcej szabel w Radzie Miasta. I stąd jest ten Kaczyński, a nasi patroni będą musieli jeszcze poczekać, chyba, że Putin na bratnią pomoc się zdecyduje .....
  • #88 Gość [m-ka]
  • 10.08.2010 19:28
Wstyd mi,że mieszkam w Rumi. Jest to miasto niezgody, plotek i w tej sytuacji z nikłą szansa na rozwój. Czemu nie nazwano ronda imieniem Ryszarda Kaczorowskiego. To był też prezydent i też zginął w katastrofie. WSTYD, dość już pokazówek i fałszywych boleści.
  • #89 Gość [Albo Bieruta]
  • 10.08.2010 19:32
To też był prezydent i też zginął w Rosji, tyle, że w Moskwie, a nie w Smoleńsku
  • #90 Gość [Bóze wybacz im ,bo ]
  • 10.08.2010 19:52
ja pierdziele, wydaja kase na shit a ulice sa bez kanalizy, kolejny nie potrzebny wydatek po pomniku JP2 .
  • #91 Gość [Forty]
  • 10.08.2010 20:00
A tylu wybitnych Rumian czeka na swoje wyróżnienie! Widać na zdjęciach , że uroczystość nie cieszyła się wielkim zainteresowaniem mieszkańców Rumi. To daje dużo do myślenia inicjatorom tego pomysłu.
  • #92 Gość [Np. Sykofant czeka]
  • 10.08.2010 20:07
i radni z Janowa.
  • #93 Gość [dog]
  • 10.08.2010 21:20
ehh stawiają pomniki jp2 czy spieprzajdziada a nasze drogi wciąż diurawe...taka Polska niestety daleko nam jeszcze do Europy...polecam dwa cytaty wielkiego Piłsudskiego: Racja jest jak dupa, każdy ma swoją. Religia jest dla ludzi bez rozumu. Pozdr i mimo wszystko dobrej nocy
  • #94 Gość [r2x]
  • 10.08.2010 22:00
skucha, ile spraw w sadzie juz przegrales i kto pokryl koszty sadowe jak ty kasy nie masz? Panstwo?
#93/dog/ i #73 ( z moim pseudologo ) to te same anonimowe i osikowate ONY... A'propos Piłsudskiego to "podrzucę" jeszcze jaden cytat.Ten,który często był eksponowany podczas sesji Rady Miejskiej Rumi.Uprzednio podczas sesji Rady Miasta Gdyni.I skierowany był do wlodarzy tych miast jak też wielu radnych ich popierających:" WAM KURY SZCZAĆ PROWADZIĆ NIE POLITYKĘ ROBIĆ ". I tyle.Bo na pytania i żałosne wycie osikowatych anonimów reagował nie będę. No!pzdr.Andrzej Skucha**Uwagi dot.braku kanalizacji,dróg oraz jakości tychże ze wszech miar słuszne są.Niestety: zawsze jest COŚ za COŚ...Ce la vie...jak mawiają Francuzi! A.S.
  • #96 Gość [mieszkanka Rumi]
  • 10.08.2010 22:17
Szkoda że nikt się nie zapytał czy my jako mieszkańcy chcemy mieć rondo imienia tego pona K. poprostu ŻENADA
Winno być: " ... jeszcze jeden cytat..." przepr.**powtarzam: n i e życzę sobie "tykania" przez anonimowego byle kogo.A do ONYCH (rumskich politykierów) nawet słowa Wielkiego Polaka n i e docierają.Ależ się porobiło,porobiło...Tak więc:C Z A S N A Z M I A N Y! I to najwyższy!!A Rumi trzeba świeżej krwi.Ludzi,którzy władzą nie są zepsuci!I - oby! - nie będą!To by było na tyle.pzdr. A.S.
  • #98 Gość [RUMIANIN]
  • 10.08.2010 22:29
A nie lepiej by było przeznaczyc te pieniadze dla Krakowa i zrobić rondo w koło WAWELU ???? Przynajmniej smok by sie cieszył i "LECH" nie był by zimny.
Niestety.Nie mamy w Rumi społeczeństwa prawdziwie obywatelskiego.Nie ma go w całej Polsce - niestety.To co mamy,to pojedyńcze zrywy myślących inaczej,chcących działać.Ony to wypleniają.Ze starchu o stołki swe i szmal...Takie czasy "nastali":.Ale warto zacząć działać: zespół zespół...Mimo wszystko warto.I opluwaniem, przeszkodami nie przejmować się.I pamiętać o jednej podstawowej zasadzie:po to walkę zaczyna się,żeby ją WYGRAĆ.Trzeba dużo samozaparcia,samozaparcia i jeszcze raz samozaparcia.Nie dać się zwariować ONYM także.pzdr.Andrzej Skucha
  • #100 Gość [retro ]
  • 10.08.2010 22:43
dobrze ze nie ma balwochwalczego krzyza ze strony pisu,bo by korki byly przez cale dnie hehehe. a moze staniemy wszyscy przeciwnicy nazwy tego ronda??co wy na to? bronmy naszego do tej pory pieknego miasta
  • #101 Gość [antykaczka]
  • 10.08.2010 22:46
mi osobiście jest wstyd, że mamy w mieście rondo imienia L.K, za każdym razem jak przejeżdżam przez to rondo to zastanawiam się kto wpadł na taki cudowny pomysł, już bym chyba wolał żeby na środku stał wielki herb kaszubski :)
  • #102 Gość [r10x]
  • 10.08.2010 22:48
ale stańmy na krajowej 6, zeby z tego jakiś pozytek był - np. OPAT
  • #103 Gość [rtm]
  • 10.08.2010 22:51
Mam pomysł :-)) Przenieśmy te blachy pod pałac prezydencki.
  • #104 Gość [ANTY PIS!!!]
  • 10.08.2010 23:48
kur*a 100 tysiecy zlotych a powodzianie nie maja gdzie spac.Nie dosc ze nawrzucali tych rond wartch miliony to jeszcze je durnie nazywaja.
  • #105 Gość [rondo nie wszystkich]
  • 10.08.2010 23:53
wspolczuje mieszkancom ulicy debogorskiej,ledwo co rano oczy otworza zobacza w oknie taki kicz
  • #106 Gość [Izabella]
  • 11.08.2010 06:03
Czytam, czytam i tak sobie myślę - zgoda, może i Kaczyński był kiepskim prezydentem, ale i tak lepszym od Jaruzelskiego, Wałęsy i Kwaśniewskiego. lepszym. Tylko zastanawiam się, skąd u was, wytresowanych przez TVN Kiszczaka i Waltera, tyle nienawiści? Tak nią bluzgacie, że możnaby pomyśleć, iż gdyby TU-154 M nie rozbił się w Smoleńsku, to właśnie wy zgłosilibyście się na kurs KAMIKAZE i dokonalibyście samobójczego ataku na ten samolot i jego pasażerów. A może się mylę, może żal byłoby wyżej i wielokrotnie wymienianej miskikawioru zostawić? Może to taka tańsza porcja bezpiecznej, bo pośmiertnej nienawiści? Zgoda, kiepskiego, ale lepszego mimo wszystko od w.w. prezydenta. Jak tu ktoś napisał NA BEZRYBIU i RAK RYBA. Ale przynajmniej oficjalnie nie chciał instalować ruskiej mafii i nie tańczył na grobach oficerów.
  • #107 Gość [ Izabella]
  • 11.08.2010 06:11
A drogi można pobudować i dziury połatać i na pomniki starczy. Wystarczy tylko przestać kraść, przetargi uczciwie prowadzić, ceny 1 km dróg obniżyć, bo jak na razie to nowe drogi i remontowane są kiepsko wykonywane i zbyt drogo. Ale może nie o to chodzi, żeby było dobrze i względnie tanio, i dużo, lecz drogo i kiepsko, a interes będzie się kręcił? zawsze można zgonić, że dróg mało, bo pomnik postawiono. Nie róbcie ZŁODZIEJ ludziom WODY Z MÓZGU. ZACZNIJCIE OD SIEBIE. TO NIE PRZEZ POMNIK DROGI WYKONUJE SIĘ DWUKROTNIE DROŻEJ, A PO 2 LATACH POJAWIAJĄ SIĘ KOLEINY I ZA DWA KOLEJNE DZIURY. TO PRZEZ SKORUMPOWANE WŁADZE ......
  • #108 Gość [TAK!]
  • 11.08.2010 06:34
Proponowałbym ,żeby tę nienawiść faktycznie podsycaną przez sterowane umiejętnie media,karmiącą nas swoją wyrafinowaną papką,odłożyć do lamusa.To co dzieje się na tej witrynie jest odbiciem naszej pochrzanionej rzeczywistości.Nawet spokojne,rzeczowe,konkretne opinie dostają po łbie.Czy nauczymy się wreszcie dyskutować a nie kłócić się?Obrzucanie się wzajemne wyzwiskami,radość z dokopania komuś..Ech!Szkoda słów!Aż strach pomyśleć co będzie działo się w czasie wyborów w Rumi.To będzie festiwal nienawiści,jątrzenia,szczucia...Agresja wzbudza agresję.Atak powoduje kontratak.I wcale nie jest to spontaniczne.To taktyka,która zazwyczaj triumfuje.Sprawy ważne schodzą na plan dalszy.pzdr.Andrzej Skucha***Te moje dopiski dotyczące "sfory" wcale mnie nie bawią.Ale proszę zauważyć jak osobnicy z tejże reagują.Nawet na,specjalnie zresztą podsuwane przeze mnie,prymitywne - przyznaję to!- prowokacje.A.S.
  • #109
  • 11.08.2010 06:38
#108Gość/TAK/ jest moim wpisem.Po prostu - z pośpiechu! - nie zalogowałem się...przepr. i pzdr.Andrzej Skucha* No i winno być: ...karmiące...a nie: ..."karmiącą"
  • #110 Gość [Większość wpisów]
  • 11.08.2010 07:07
KOMSOMOLCY z PO i PZPR / SLD
  • #111
  • 11.08.2010 07:54
Do anonimowego i osikowatego autora wpisu #64:czytać należy ze z r o z u m i e n i e m .Także wyciągać l o g i c z n e wnioski.A ja N I K O G O nigdy nie nazwałem "NIEROBEM"!I tyle.Po prostu.Dotarło?No!Andrzej Skucha
  • #112 Gość [pseudonim]
  • 11.08.2010 08:06
Na pomnik przeznaczono z publicznych pieniędzy niecałe 100 tysięcy zł. - a zobaczcie jak wygląda dworzec, jak stoicie w korku bo nie ma drogi alternatywnej miedzy Rumią - redą, jak to miasto jest zaniedbane,a 100 tys wydawane jest wolną ręką na jakieś bzdury nikomu nie potrzebne, szkoda że np pieniędzy brakowało na rozbudowę szkoły podstawowej nr 1, a na to coś była kasa - jako mieszkaniec mam żal nie o to komu stawiane są pomniki ale o to że w sytuacji kiedy rodzice muszą protestować i okupować szkołę, cała sytuacja jest pokazywana w tv a miasto jest pośmiewiskiem bo nikt nie zajmuje się tym czym powinien, a mieszkańcy muszą walczyć o swoje prawa, to gdy nie mija nawet kilka miesięcy i widzę że radni stawiają pomnik który kosztuje 100 tys złoty to mnie trafia i jest mi przykro że mieszkam w takim mieście.
  • #113 Gość [Gość 112]
  • 11.08.2010 08:21
Jakoś Gościu nie protestowałeś, gdy Rogala Ela Koniec fundowała Rondo UE.??? Jeśli UE zasługuje na pomniki (jak Związek Radziecki przedtem?) to dlaczego nie ś.p. Kaczka? Może lepiej byłoby nie ś.p. Geremka?
  • #114 Gość [Skucha]
  • 11.08.2010 08:43
to co z tą miską kawioru dla Józefa?
  • #115 Gość [A brzuch]
  • 11.08.2010 09:05
wydepilowany - szczególnie wokół pępka?
  • #116 Gość [waw]
  • 11.08.2010 09:37
może Rumianie na Mojej Rumi się skrzykną niczym Warszawiacy na facebook'u i pójdą wyrazić swój sprzeciw na nowe rondo?
  • #117 Gość [yy]
  • 11.08.2010 10:10
a może pójdziemy wszyscy sie nawalić i robić burde na mieście jak to polacy mają w zwyczajach zamiast się spinać pod rondem?
  • #118 Gość [fajny pomysł ]
  • 11.08.2010 10:12
z tym sprzeciwem na nowe rondo. To może najpierw wskażemy imię patrona / patronów? Ja proponuję im. Ofiar i Poszkodowanych w tegorocznych powodziach. OK?
  • #119 Gość [byczybyk]
  • 11.08.2010 10:13
Pani Andrzeju Skucha, Pan się leczy... Postaram się przygotować projekt inicjatywy obywatelskiej/uchwałodawczej czy jakkolwiek by tego nie nazwać w skali lokalnej dot. zmiany nazwy ronda na dajmy na to "Ofiar Katastrofy Katyńskiej" czy inną bardziej neutralną. Gwarantuje RM Rumia iż rozgłos związany ze zmianą nazwy będzie o niebo większy niż ten o nadaniu :))) gdyż tu o fame idzie najwyraźniej. stay tuned polsko :)
  • #120 Gość [byczybyk]
  • 11.08.2010 10:18
smoleńskiej rzecz jasna :)
  • #121 Gość [FRYC]
  • 11.08.2010 10:38
W Rumi pieniadze są marntorawione. Pomniki ronda przebudowaywane te same kilka razy. Żenujące zarządzanie finansami publicznymi.
  • #122 Gość [byczybyk]
  • 11.08.2010 10:41
jeśli boli cię wyrostek robaczkowy bez względu na koszt czy konsekwencje go usuwasz :)
  • #123 Gość [pseudonim]
  • 11.08.2010 10:45
FRYC - niestety zgadzam się z tobą :( i cała sprawa toczy się nie o nazwę tylko o to jak są marnotrawione pieniądze które można by wykorzystać lepiej. Dla mnie ten pomnik może się nazywać kowalskeigo,maciborka, czy patinsona ale ludzie stawiajcie go jak nie będą podstawowe problemy rozwiązane w tym mieście. a nie kiedy nie ma po czym jeździ , dziura na dziurze, nie ma kasy na rozbudowę szkoły a wy sobie pomniki za 100 tys budujecie.
  • #124 Gość [byczybyk]
  • 11.08.2010 10:51
o! skandal. w jaki sposób na kawałek metalu można wydać 100tysi :))) 100 x bardziej przeciwko jestem :) czy ktokolwiek znalazł na stronie um rumia szczegóły tej "inwestycji"
  • #125 Gość [byczybyku]
  • 11.08.2010 10:53
to może, żeby było taniej, ograniczmy się do "Ronda Ofiar z PO w katastrofie smoleńskiej". Pominiemy tych z PiS, z PO niewielu zginęło, więc tablica będzie mniejsza i tańsza ..... Zmiana nazwy ronda jest świetna. popieram
  • #126 Gość [Radni uchwalają]
  • 11.08.2010 10:55
Burmistrz realizuje. Jak tablice - wgniektórych - za drogie, to może należałoby wszcząć postępowanie ws możliwej korupcji?
  • #127 Gość [byczybyk]
  • 11.08.2010 11:02
dzięki za podszycie się :))) pokraśniałem na licu! w biuletynie informacji publicznej nic nie widzę na temat pomnika... odnośnie twojej wypowiedzi cieniu mój uzasadnij mi dlaczego mamy jadąc rondem myśleć tylko o LK czy PO miast o pilotach załodze kabinowej oficerach bor i reszcie oficjeli... znam ten typ ludzi którzy by swój obraz wybielić w oczach innych, oczerniają niesłusznie oponenta. wstyd mi za Ciebie. swoją drogą ciekawe czy część wypowiedzi nie pochodzi z jednego adresu ip :)) także admini może pomyślą o dodaniu adresu ip do postów, ew programowe wymuszenie "pierwszego użytego pseudonimu" przypisanego do danego ip, przynajmniej odnośnie jednego artykułu...
  • #128 Gość [pseudonim]
  • 11.08.2010 11:02
ps - najśmieszniejsze jest to że do tego głupiego ronda nie ma chodnika z jednej strony ulicy który można by za te pieniądze położyć ale po co :D priorytety to priorytety ważniejszy pomnik :D
  • #129 Gość [NA BEZRYBIU]
  • 11.08.2010 11:04
I RAK RYBA
  • #130 Gość [mieszkaniec]
  • 11.08.2010 11:04
NO ! A pani burmistrz chce ponownie startowac w wyborach mimo, ze trzy razy pod rzad nie otrzymala absolutorium. Pieniadze publiczne sie marnotrawi na bzdurne pomniki, a ulice dziurawe, kanalizacji brakuje i mieszkan komunalnych i miasto przez lata bylo osmieszane, a wladza robi co chce i jeszcze chce ponownie startowaqc w wyborach. KONIEC SWIATA !!!
  • #131 Gość [to burmistrzowa ]
  • 11.08.2010 11:06
z PiSu startuje?
  • #132 Gość [byczybyk]
  • 11.08.2010 11:07
w rzeczy samej. w nadszarpniętym budżecie robi się roszady finansowe by znaleźć pieniądze na niepotrzebny nikomu pomnik miast nakarmić dzieci w szkole, kupić im książki, nakarmić potrzebujących... http://rumia.naszemiasto.pl/artykul/496014,rumia-pieniadze-na-rondo-im-lecha-kaczynskiego,id,t.html
  • #133 Gość [rtm]
  • 11.08.2010 12:10
Bez urazy, ale to co wyczynia w tej chwili Jarosław Kaczyński na temat wyboru Bronisława Komorowskiego - to aż ciężko skomentować. Widać już rozłam w PIS, bo wielu nie godzi się na totalitaryzm partyjny uprawiany przez PIS. Dziw, że jeszcze Śniadek ze swoją Solidarnością nadal się tak klei do tego PISu. Samą Solidarność dawno powinni zlikwidować, gdyż po '89 więcej szkody niż pożytku z nich. Ktoś wspomniał o postawieniu pomnika dla tych z PO. Jestem przeciw. Zero pomników dla polityków! (nawet ładnie brzmi to hasło...). Jeśli w ogóle stawiać pomnik, to już wolę Kubusia Puchatka. Pamiętajcie też, że pomniki przynoszą koszt nie tylko przy jego stawianiu. Uwolnijmy Rumię od pomników! Uwolnijmy Rumię od polityków! I jeszcze jedno. Nie wyzywajcie się na wzajem. Wystarczy, że robią to szuje z Wiejskiej w Warszawie.
  • #134 Gość [rtm]
  • 11.08.2010 12:11
bo wielu nie godzi się na totalitaryzm partyjny uprawiany przez PIS poprawka: totalitaryzm partyjny uprawiany przez JK
  • #135 Gość [byczybyk]
  • 11.08.2010 12:17
garść informacji z sesji rm dot min tego pomnika... http://www.moja-rumia.pl/artykuly/1677 ... no monitoring dodatkowo 30 tysi - pamiętamy aferę / przesunięto 80 z jednej ulicy na drugą rozbudowę - czyli można było obydwie zrobić w miejscepomnika / 100 tysi pomnik na rondzie... :)) GRATULEJSZYN!
  • #136 Gość [Ooooooooooooooo]
  • 11.08.2010 14:55
Ileż tu CHIEN CMENTARNYCH - z cmentarza komunalnego, bo po wpisach nie wygląda, że mogą być z jakiegokolwiek wyznaniowego? Wprawdzie Lech Kaczyński nie był, jak Czarniecki, Żółkiewski, Zamojski, Sobieski, wcześniej Mieszko, Łokietek, czy Kościuszko, ale skoro był niewątpliwie lepszy od 3 ostatnich "prezydentów", a na dodatek już go pochowano, nazwano rondo jego imieniem, to nie wykopujcie go z Wawelu, nie poniżajcie się do zmiany nazwy ronda. jak tu ktoś powiedział Ofiar katynia / Smoleńska - nazwijcie tak następne rondo. I wilk będzie syty i owca cała, a WY zachowacie CZŁOWIECZEŃSTWO. Chyba, że wolicie status CHIEN CMENTARNYCH - niezależnie od opcji, którą reprezentujecie.
  • #137 Gość [byczybyk]
  • 11.08.2010 15:18
bardziej martwi drogi kolego/koleżanko trwonienie miejskich pieniędzy gminy Rumia na imho bezsensowne nadawanie nazwy kolejnemu rondu gdy brak pieniędzy na monitoring, remonty szkół, wyprawki ,obiady, można wymieniać w nieskończoność. widzę 99 lepszych kierunków inwestycji kwoty blisko 100tyś z tzw "program inicjatyw społecznych" niż upamiętnienie pomnikiem na rondzie byłego prezydenta... zainwestujmy w miasto, w młodzież, później myślmy o stawianiu pomników... apeluję o zdrowy rozsądek
  • #138 Gość [byczybyk]
  • 11.08.2010 15:22
w wydawaniu publicznych pieniędzy. jeśli dobrze rozumiem ideę ww programu to do kwoty zebranej dajmy na to przez inicjatorów owego partnerstwa miasto dokłada się ustaloną (jak, przez kogo, na jakich zasadach) kwocie. interesujące kto i w jakiej kwocie dołożył się do owych 100tysi oraz oczywiście kto i na jakich zasadach ustalił taką nie inną kwotę "dotacji" =)
  • #139 Gość [POPISDEAD]
  • 11.08.2010 15:47
Rumia jest koło Gdyni i wszyscy chcieli by przynajmniej nasza pseudo władza aby Rumia była kojarzona z osobna. Teraz może tak być ze względu na to rondo może raczej jego nazwę. To rondo to drugi krzyż jak ten przy pałacu prezydenckim w Warszawie. To krzyż a raczej pierścień kardanów na drogę Władzy w Rumi. Teraz oni na bezrobocie powinni iść i zobaczyć jak żyją Ludzie nie potworki.
  • #140 Gość [Ewka]
  • 11.08.2010 17:03
Ale obciach z tym nazewnictwem,wstyd mi za rumie,mam nadzieje że to ostatni gest znienawidzonej przez mieszkańców rady miasta w osobach pisowców.
  • #141 Gość [A jednak CHIENY]
  • 11.08.2010 19:39
CMENTARNE - JAK TO WYŻEJ NAPISALI. ŻENADA .......
  • #142 Gość [TV]
  • 11.08.2010 19:44
To się nadaje do telewizji.
  • #143 Gość [Marek]
  • 11.08.2010 20:02
Brak kolektora burzowego, gdzieś kanalizacji, nowe drogi po kilku latach zapadają się, wcześniej robią koleiny i pęka asfalt, szkoła nie wyremontowana lub nierozbudowana. ktoś wspomina o pieniądzach wydanych na tablice na rondzie. A ja sie pytam: dlaczego radni z Janowa nie zgodzili sie na powstanie młodzieżowej pracowni w SDK, czyli Polskiej Doliny Automatyków? Dlaczego władze postawiły zaporowe warunki w stosunku do jej nowej lokalizacji w placówce podległej miastu? Radni przyznali środki, a realizacja pod górkę, czyli możecie sobie planować, a młodzieży i tak pokażemy figę.
  • #144 Gość [Marek]
  • 11.08.2010 20:09
Ta pracownia powstanie pewnie później i bez współpracy z władzami miasta oraz całkowicie za prywatne pieniądze. Bo pomysł dobry i pożyteczny dla młodzieży, ale ponieważ to nie pomysł władz, więc go nie poprzemy, a raczej storpedujemy? I jak tu nie zastanawiać się, czy to władza dla ludzi, czy ludzie dla władzy, czyli rumska tabakiera dla nosa albo nos dla tabakiery? A przecież, gdy chodzi o dobro wspólne, to powinno się na bok odłożyć sympatie i antypatie i działać zgodnie, ot chociażby z pożytkiem dla młodzieży, która zasługuje na wsparcie, nie na budkę z piwem.
  • #145 Gość [Marek]
  • 11.08.2010 20:11
Bo " takie losy Rzeczypospolitych, jakie jej młodzieży chowanie " - kanclerz koronny Jan Zamoyski i "Kto liczy na tygodnie, ten sieje trawę, Kto liczy na lata, sadzi drzewa, Ale kto liczy na stulecia, Ten wychowuje i kształci dzieci"
  • #146 Gość [Marek]
  • 11.08.2010 20:32
Zaraz pewnie na mnie naskoczą
  • #147 Gość [rx90]
  • 11.08.2010 20:40
za mtk.pl, wypowiedz p. burmistrz "Szanowni Państwo Wszystkie koszty pomnika to faktycznie około 95 tys zł, w tym projekt artystyczny, techniczny( potrzebne było pozwolenie na budowę) i montaż. Decyzję podjął Komitet Obchodów XXX-SZZ Solidarność w Rumi na czele z Panem W. Reclafem. W skład Komitetu wchodzili między innymi szef Regionu Gdańskiego K.Dośla, były burmistrz J.Klawiter.Niestety nie znam innych członków Komitetu, bo była to inicjatywa radnych z koalicji większościowej w Radzie.Wszystkie koszty pokryliśmy z budżetu miasta. Proponowałam, aby wzorem finansowania Pomnika Jana Pawła II zebrać pieniądze od darczyńców, ale nie zostało to zaakceptowane. " skucha, mozesz spac pokojnie, dla ciebie kasy od koalicji nie zabraknie - poszlo z publicznych
  • #148 Gość [Brzuch wydepilowany?]
  • 11.08.2010 20:51
Nie?
  • #149 Gość [janowianka]
  • 11.08.2010 21:58
Pani Burmistrz i Szanowni Radni Rumi może to rondo nie spełnia wymogów aby nosić imię Takiej szacownej osoby jak Pan Prezydent Najjaśniejszej RP,wszak to peryferie miasta,dalej tylko rzeżnia,wieś i oczyszczalnia ścieków.Proponuję któreś przechszcić na głównej ulicy,szlaban i obowiązkowe zatrzymanie oraz pokłon/lub splunąć jak kto woli/.Żenada.Niedługo wybory,wyborcy nagrodzą za tak wydawane ich podatki.
  • #150 Gość [Marek]
  • 12.08.2010 06:48
Gdyby współcześnie żył Henryk Sienkiewicz, to zapewne swoje opowiadanie "Janko muzykant" umieściłby w Janowie, a sam Janek umierałby w kawalerce, pobity przez Straż Miejską za rzekomą kradzież komputera, którego tajniki chciał zgłębić z wrodzonej, dziecięcej ciekawości. I już daruję sobie, kto byłby Jaśnie Państwem powracającym z podróży po Italii i wypowiadającym kwestię kończącą - " a jacy oni utalentowani ".............
  • #151 Gość [Marek]
  • 12.08.2010 08:28
Jeśli mnie pamięć nie myli, to Janka Muzykanta kazał zbić ...... wójt. A, że Janowo leży w Rumi, to ...... Niestety, nieujawnione, bo niby gdzie i jak, talenty z Rumi i Janowa szczególnie, pozostana tylko potencjalnymi.
  • #152 Gość [pseudonim]
  • 12.08.2010 09:23
Ooooooooooooooo - to nie chodzi o to jak kto uważa jakim prezydentem był kaczyński, czy mu się pomnik należy czy nie, czy powinien leżeć na wawelu itp dla ciebie może być lepszy od 3 ostatnich, dla mnie może być jednym z najgorszych prezydentów, dla innego najlepszy,- każdy ma tam swoje poglądy tu, miedzy innymi mi i wielu osobom chodzi
  • #153 Gość [pseudonim]
  • 12.08.2010 09:24
raczej nie o to że rądo będzie Kaczyńskim nazwane ale o to jak są wydawane pieniądze w Rumi i na co. Umarł ok jak każdemu należy się szacunek i pamięć, ale jak nie ma kasy na podstawowe problemy tego miasta to na takie bzdury tez nie powinno być.
  • #154 Gość [pseudonim]
  • 12.08.2010 09:24
Chcecie czcić Kaczyńskiego zamówcie msze, złóżcie wieńce co kol wiek ale coś co nie pochłonie znacznej części budżetu miasta :D I u nie chodzi tu o to by manifestować i c zmieniać nazwy pomników, rond itp bo to jest pobieżne tymczasowe rozwiązanie
  • #155 Gość [pseudonim]
  • 12.08.2010 09:24
co z tego że to zmienicie jedni i drudzy, może uda się zmówić mieszkańców, może jedno rondo zmieni nazwę tylko co z tego jeśli przy władzy będą osoby które podejmują takie oryginalne pomysły to nie macie pewności że i tak tej nazwy nie zmienia i nie postawia 20 następnych mądrych pomników z pieniędzy która powinna być przeznaczona na rozwój miasta.
  • #156 Gość [pseudonim]
  • 12.08.2010 09:27
po za tym zobaczcie jak ludzie maja zdanie choćby na tej ankiecie - 90% uważa to za złą decyzje 7% za dobrą, skąd się to bierze, i nie jest to raczej opinia jednej osoby a znaczącej większości
  • #157 Gość [Chieny cmentarne]
  • 12.08.2010 09:42
.......
  • #158 Gość [janusz]
  • 12.08.2010 11:11
Tragedia, długo czekałem aż to rondo zostanie ukończone, bo właśnie tą drogą podążam co dziennie do pracy. Wróciłem z urlopu, a tu taka niespodzianka. Samorządowcy chyba zostali zdominowani przez jedynie "słuszne ugrupowanie - PIS" i wyprzedzili nawet w wyścigu o pomnik pana Prezydenta RP Komorowskiego. Tak mają pomnik i chyba to rondo z takim patronem przyczyni się do spadku ruchu drogowego w tym miejscu. Nie ma gorszego początku dnia, jak takie powitanie przed pracą. Gratuluję samorządowcom miasta Redy i współczuje tym co będą mieszkać w pobliżu tego pomnika. Notabene pomnik ma już na Wawelu, a tu by mógł powstać pomnik "Ofiar katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem" - sam straciłem tam mojego najlepszego przyjaciela - nie mógł odmówić prezydentowi - dostał rozkaz. Cześć ich pamięci!
  • #159 Gość [ko]
  • 12.08.2010 11:36
Pomnik jest a znaków informujących gdzie się zjeżdża nie ma. Żal dupę ściska, tak wypieprzyć pieniądze !
  • #160 Gość [Widać, że ]
  • 12.08.2010 12:19
należy skończyć i to od zaraz, z finansowaniem partii politycznych: PO, PiS, SLD, PSL itp. Wszystkich
  • #161 Gość [I Gospodarności ]
  • 12.08.2010 12:33
też
  • #162 Gość [ol]
  • 12.08.2010 12:56
!100 tys zł ten suf kosztowal ja prędzej kartke a 4 powiesze z napisem Rondo PAna Kaczora a nie w bloto kase dawac na kawalek betonu!
  • #163 Gość [ol]
  • 12.08.2010 12:56
!100 tys zł ten suf kosztowal ja prędzej kartke a 4 powiesze z napisem Rondo PAna Kaczora a nie w bloto kase dawac na kawalek betonu!
  • #164 Gość [100.000 zł?]
  • 12.08.2010 13:03
Czy, a jeżeli, to kto z władz zarobił, jak to takie drogie? Ktoś uchwala, a jeszcze ktoś inny zarabia na tym?
  • #165 Gość [Iza]
  • 12.08.2010 13:18
Niech mi ktoś WYTŁUMACZY, DLACZEGO w Rumi WSZYSTKIE NOWE DROGI i TE REMONTOWANE PO KILKU LATACH MAJĄ DZIURY, KOLEINY i POPĘKANY ASFALT, a nawet ZAPADAJĄ SIĘ? Ja słyszałam, że jak radni chcą poznać np. jakieś szczegóły techniczne dotyczące inwestycji, to władza im na to, ŻE OD TYCH RZECZY TO JA MAM FACHOWCÓW i NIC WAM DO TEGO. WASZA ROLA, TO UCHWALAĆ, A MOJA ROBIĆ. TO KTO PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA FATALNY STAN NOWYCH I REMONTOWANYCH JEZDNI???????
  • #166 Gość [Pilot]
  • 12.08.2010 13:48
Komentarz został usunięty przez adminstratora.
  • #167 Gość [tomecki ]
  • 12.08.2010 14:23
banda złodzieji i tyle !!!!
  • #168 Gość [daughter]
  • 12.08.2010 15:32
ja na radnych juz nie zaglosuje. porazka
  • #169 Gość [byczybyk]
  • 12.08.2010 16:11
trzeba się przygotować na debatę o ile takowa jest w planie... by mieć 'czyste ręce' miasto powinno opublikować na swoich stronach wszystkie informacje odnośnie tej kontrowersyjnej inwestycji włącznie z protokołem posiedzenia rady oraz zestawienie wydatków tegorocznego budżetu dajmy na to...
  • #170 Gość [pseudonim]
  • 12.08.2010 20:48
byczybyk - popieram dobry pomysł
  • #171 Gość [Ulica Kaczyńskiego]
  • 12.08.2010 23:04
w Odessie : http://polonia.wp.pl/gid,12565622,gpage,2,img,12565630,galeria.html
  • #172 Gość [Iza]
  • 13.08.2010 06:41
Niech mi ktoś WYTŁUMACZY, DLACZEGO w Rumi WSZYSTKIE NOWE DROGI i TE REMONTOWANE PO KILKU LATACH MAJĄ DZIURY, KOLEINY i POPĘKANY ASFALT, a nawet ZAPADAJĄ SIĘ? Ja słyszałam, że jak radni chcą poznać np. jakieś szczegóły techniczne dotyczące inwestycji, to władza im na to, ŻE OD TYCH RZECZY TO JA MAM FACHOWCÓW i NIC WAM DO TEGO. WASZA ROLA, TO UCHWALAĆ, A MOJA ROBIĆ. TO KTO PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA FATALNY STAN NOWYCH I REMONTOWANYCH JEZDNI???????
  • #173 Gość [gość]
  • 13.08.2010 07:21
bo specjalnie tak robią te ulice żeby sie rozwalały i wtedy łatają dziury i mają na nowo robote heh taka jest prawda
  • #174 Gość [osh_dust]
  • 13.08.2010 08:54
Bezczelne odgryzanie się za przegrane wybory. Pomnik za śmierć w katastrofie komunikacyjnej. Żenada i chamstwo, jak na PIS przystało. Sto kawałków na taką bzdurę. Dworzec w Rumi zróbcie, buraki, bo jak na Euro 2012 ludzie się zjadą, to wstyd będzie. Ale pewnie panowie z PIS palną na tym napis "skansen imienia bohatera narodowego, zestrzelonego przez Tuska z armaty ustawionej w sztucznej mgle wygenerowanej przez Putina".
  • #175 Gość [byczybyk]
  • 13.08.2010 10:14
amen :)
  • #176 Gość [tomecki ]
  • 13.08.2010 10:26
ta cena to jakas z kosmosu !!! ja bym to zrobił sądze za 60 tys bo byłem i ogladałem
  • #177 Gość [tomecki]
  • 13.08.2010 10:28
chyba ze później jakas impreza była w lokalu np w cisowej koło stacji benzynowej i dlatego taka cena za całosc wyszła :D
  • #178 Gość [Rondo]
  • 13.08.2010 12:07
A kret Skucha znowu nie na temat. Jest o rondzie, ten dziadek dalej o spółdzielni. Czytać umisz leśny mopsie?
  • #179 Gość [Albin]
  • 13.08.2010 13:17
Zresztą drogi Skucha Andrzeju jesteś oszczercą. Oczerniaz innych, a poz niej okazuje się że Twoje posty to zwykły bełkot. Byle kogoś oczernić, byle ludzie przeczytali coś złego na czyiś temat. Pozniej już kontynuacji nie ma. Przegrane sprawy o tym już nie raczysz napisac. B ądź obiektywny popleczniku PiSu
  • #180 Gość [ALBINIE]
  • 13.08.2010 14:41
Józefie, czy jak Ci tam: a brzuch wydepilowany - po tym nadmiarze kawioru?
  • #181 Gość [ZAQWAS]
  • 13.08.2010 17:12
Kolejne rozdmuchane rondo w Rumi - Janowo. Ponoć Rumia jest sypialnią 3miasta, w całym kraju promuje się podróż koleją. Tyle że u Nas ani jednego miejsca parkingowego pod dworcem. Po otwarciu przedszkola postawiono zakaz postoju, pozostaje drugi chodnik lub ...mandat. Wzór iście europejski !!!
  • #182 Gość [Ela, wiem że]
  • 13.08.2010 17:41
czytasz komentarze. Więc może odpowiesz nam, dlaczego za Twojej kadencji budowane i remontowane drogi, także JUŻ za Twojej kadencji pękają, zapadają się, powstają w nich dziury i koleiny.?!
  • #183 Gość [modulo]
  • 13.08.2010 23:32
Rondo jest koszmarne, a tak się dobrze zapowiadało.My okoliczni mieszkańcy tacy byliśmy zadowoleni, a tu trzeba codziennie przejeżdżać przez takie cudo! Poprostu nie można się skupić,aż w głowie się kręci od tego potrójnego kiczu. Brawo radni!
  • #184 Gość [Ela, wiem że]
  • 14.08.2010 07:21
czytasz komentarze. Więc może odpowiesz nam, dlaczego za Twojej kadencji budowane i remontowane drogi, także JUŻ za Twojej kadencji PĘKAJĄ, ZAPADAJĄ się, powstają w nich DZIURY i KOLEINY.?!
  • #185 Gość [ika]
  • 14.08.2010 16:15
Żenada i tyle. Teraz jeszcze trzeba zbudować tyle rond ilu pisiorów zginęło a potem rondo im. obrońców krzyża i będzie git.
  • #186 Gość [ten teges?]
  • 15.08.2010 05:57
#185
  • #187 Gość [To.Ja.]
  • 15.08.2010 18:57
Smieszna sprawa z tym rondem...mieszkańcy niektórych dzielnic Rumi muszą budować drogi czy kanalizację za swoje pieniądze, bo w odpowiedzi słyszą, ze "nie ma funduszy na te cele" a na postawienie "pomnika"(?)im. najsłabszego prezydenta wszechczasów pieniądze nagle nie stanowiły problemu...Tylko pogratulować tej garstce działaczy Pis-u, i obiecać, że rewanż mieszkańców nastąpi przy urnach wyborczych i żeby dobrze zrozumieli, nie będziemy na nich głosować.
  • #188 Gość [Dlaczego]
  • 16.08.2010 08:20
pani Burmistrz była NIEOBECNA na obchodach Święta Wojska Polskiego i Zwycięstwa nad bolszewikami? Bo taki padł rozkaz?
  • #189
  • 16.08.2010 09:56
W tej kwestii wypowiedziałem sie pod artykułem o Straży Miejskiej(Carskiej-Dworskiej?Carycy Elżbiety I) w Rumi.A.S
  • #190 Gość [Ba, kanalizacja jest]
  • 16.08.2010 11:18
ale pani Burmistrz nie wie, jak do niej podłączyć kratki ściekowe podczas budowania lub remontowania ulicy??? Nie wie, jak wykonać nową i remontować starą??? I stąd ulice mają koleiny, pęknięcia, dziury i zapadają się, a na dodatek stoi na nich duża woda podczas opadów??? Ale skoro w ostatnich 8 latach powstało tyle bubli, to nie dziwota, że pani Burmistrz nie ma czasu na jakieś tam obchody Święta Wojska Polskiego i zwycięstwa nad bolszewikami. 15 Sierpnia nie było jej przy rumskiej mogile marynarzy MW i 1 Morskiego Pułku Strzelców z 1939 r. Smutne to ...
  • #191 Gość [69]
  • 17.08.2010 18:11
Trzeba przeprowadzić zmasowany atak na rumskich polityków żeby przestraszyli się ludu. To my powinniśmy mieć najwięcej do powiedzenia na co mają być wydawane pieniądze itd. A nie jakieś tępe istoty które wydają kasę na bezużyteczne "gówna" Otwórzcie oczy, serca i zacznijcie pomagać a nie szkodzić!!!!
  • #192 Gość [32]
  • 18.08.2010 09:11
Ahuks dla ciebie Tworki to za malo, po czytaniu twoich tekstow robi sie smutno, ze tacy ludzie moga mieszkac w tym miescie. Czlowieku ty naprawde zacznij sie leczyc.
  • #193 Gość [ziomek]
  • 21.08.2010 16:23
lubicie gofry?
  • #194 Gość [KatoPolak]
  • 22.08.2010 01:53
To skandal ! Jeszcze nie wyjaśniono jak dużą odpowiedzialność za śmierć 95 osób ponosi Lech Kaczyński a już mu pomniki stawiają. To przecież Lech K. zorganizował tę wycieczkę , jego kancelaria zapraszała gości na pokład, on sam na kacu spóźnił się ponad 30 min. na lot. To już wiemy na 100% a co zrobią rajcy jak się okaże, że lądowanie we mgle też wymusił Kaczyński (tego jeszcze nie wiemy) ?! Czy rozbiorą pomnik ?! Czy zmienią nazwę ronda ?! Przecież "odpowiedzialni za śmierć tylu ludzi muszą być wskazani i potępieni! "- tako rzekł sam Antoni Macierewicz. Dlaczego moja Rumia tak się błaźni ???!!!
  • #195 Gość [koks]
  • 28.09.2010 22:40
ale wpisów XD
  • #196 Gość [Hieny]
  • 27.01.2011 12:55
Nawet hiena o brzydkiej paszczy na nagrobki nie szczy!Natomiast część mieszkańców Rumi... no cóż..?
Komentujesz : Rondo Prezydenta Lecha Kaczyńskiego
Pseudonim :
  • Podaj wynik   6 + 5 =